Modevarumärket Jofama förvärvas av Trendmark

Trendmark förvärvar anrika modevarumärket Jofama

Göteborgsbaserade Trendmark AB med bred erfarenhet att marknadsföra och representera noga utvalda och världsledande varumärken inom kläder och skor har idag ingått avtal gällande förvärv av det anrika varumärket Jofama som grundades 1926. Trendmark kommer att bedriva rörelsen i samma anda för att säkerställa Jofamas styrkor i design, passform och kvalitet. Detta för att behålla den starka kundnöjdheten som varumärket har hos såväl retail-kunder som slutkonsumenter.

Jofama är ett svenskt varumärke som designar, marknadsför och säljer hållbart mode inom såväl skinn som textil. Mest känt är företaget för sina tidlösa skinnjackor och kreativa designsamarbeten med bl.a. Kenza Zouiten, Lars Wallin, Efva Attling och Måns Zelmerlöw. Jofamas produkter säljs genom såväl egna kanaler som återförsäljare.

Införsäljningen för A/W-20 pågår för fullt och här syns ett växande intresse för varumärket. Parallellt pågår framtagning av en spännande kollektion för S/S-21 både gällande skinnplagg i olika former samtidigt som den textila biten fortsätter att utvecklas. Hållbarhet är viktigt och man jobbar bl a med vegetabilgarvade skinn, värmeisolerande foder gjorda av återvunnen plast och textilplagg ytbehandlade med ”Bionic Eco Finish” – naturens eget sätt att hålla väta borta.

 

Lars Weibull AB var Jofama AB´s rådgivare vid försäljningen.

För mer information om affären, kontakta gärna Projektledare Ola Weibull 076-126 0307.

© Copyright 2020 Lars Weibull AB